Cisco FAQ

Allmänna frågor
Kriterier
Beställning
Process
Support och tekniskt stöd
Återbetalning och Returer
Ytterligare information

För svar på allmänna frågor om TechSoup , inklusive registrering och beställning, klicka här


Vad är Cisco Worldwide Donations Program?
Genom sitt program hos Techsoup donerar Cisco första klassens nätverksprodukter till ideella organisationer och allmännyttiga stiftelser. Ciscos mål är att genom bättre nätverkslösningar och användande av internetlösningar stärka samhällen. Cisco menar att tekniken gör det möjligt för ideella organisationer och allmännyttiga stiftelser att förbättra sin verksamhet och utvidga deras räckvidd.


^ Tillbaka till toppen

Kriterier

Hur kan jag ta reda på om min organisation är uppfyller kriterierna för donationer?
Se Ciscos riktlinjer för ytterligare information.

^ Tillbaka till toppen


Beställning

Hur många Ciscos produkter kan jag beställa?
Under ett verksamhetsår (1 juli - 30 juni), kan en organisation få en donation av Ciscos produkter upp till § 2500 (USD) i totala administrativa avgifter.

^ Tillbaka till toppen


Process

Vad händer när jag lägger min beställning?
Alla Cisco order är föremål för godkännande och kan ta upp till åtta veckor för fullständig hantering. Ibland kan frågor som rör lagertillgång resultera i längre ledtider. Kontrollera Ciscos sida för eventuella meddelanden om potentiella förseningar i donationerna.

Om din beställning innehåller flera produkter kan de komma att levereras vid separata tillfällen. På grund av nätverkets design, produkttillgång och händelser inom bokföringsåret kan samtliga produktdonationer komma att förändras eller försenas utan att särskilt meddelande lämnas. Cisco förbehåller sig rätten att ersätta produkterna till andra produkter med motsvarande funktionalitet inom varje beställning.

Fraktdetaljer och information om Smartnetavtal från Cisco finns på sidan orderstatus.

^ Tillbaka till toppen


Support och tekniskt stöd

Vilken typ av tekniskt stöd kommer min organisation få?
Ciscos produkter omfattar fem års  service och support via Cisco Smartnet. Efter det tiden, kan donationsmottagare förnya sitt Smartnet service och supportavtal på egen bekostnad länge de äger utrustningen eller tills att dess att utrustningens livslängd passerats (EOL) och inte längre stöds av Cisco.

Cisco Smartnet stöd är gratis och inkluderar tillgång till Cisco Technical Assistance Center (TAC) 24 timmar om dygnet, 7 dagar i veckan.


^ Tillbaka till toppen


Återbetalning och Returer

Vad ska jag göra om jag vill returnera min beställning?
Maila oss med 'CISCO RETURN REQUEST "i ämnesraden och inkludera följande information i texten på din e-post:

Organisation Namn
Organisationsnummer
Ordernummer
Orsaken till returen
En lista över produkter du vill att returnera

Techsoup granskar din ansökan och komma i kontakt med dig för att vidta åtgärder för retur.

Observera: För att få en återbetalning för produkter som beställts via Cisco Donation programmet bör produkter returneras inom 60 dagar efter leverans.

^ Tillbaka till toppen


Ytterligare information

Hur kan jag få veta mer om Cisco?
För ytterligare information om Ciscos program för samhällsansvar och filantropi se Cisco Community Investment. Du kanske också vill besöka sidan användbara länkar för Ciscodonationer.

^ Tillbaka till toppen