Så här beställer du

I webbshopen erbjuder TechSoup Sverige teknik, programvara och tjänster från företag som till exempel Microsoft, Box, Adobe, Autodesk, Cisco BitDefender och Google till svenska organisationer.

Läs om företagens olika erbjudande 

Beroende på vad du tillhör för organisation har ni rätt till olika erbjudanden. När du har ett TechSoup konto ber vi dig därför läsa igenom våra donationsföretags anvisningar innan du gör en beställning av deras vara eller tjänst.  

Här hittar du information om hur många produkter du kan beställa, lägsta beställningsantal och mycket mer:

1. När du har läst igenom anvisningarna loggar du in i webbshopen med organisationens användarnamn och lösenord. Om du har glömt ditt lösenord klickar du på länken ”glömt lösenordet” till höger på skärmen.


2. När du har loggat in i webbshopen kan du bläddra genom produkterna och söka efter donationspartner eller utrustningskategori. I båda fallen visas en lista över tillgänglig utrustning och tillhörande administrationskostnader. När du klickar på en produkt visas mer information.


3. När du har bestämt vilken produkt du vill ha lägger du den i varukorgen. Du kan när som helst titta på produkterna i varukorgen. När du har valt alla produkter du behöver, går du vidare till kassan.


I kassan får du en översikt över beställningen och en bekräftelse av leveransadressen. Gå vidare till betalningssidan om uppgifterna stämmer.


4. När transaktionen har avslutats skickar vi en orderbekräftelse och ett kvitto till din e-postadress. Vi behandlar din beställning så snart vi har tagit emot betalningen.


5. Tänk på att en beställning inte får innehålla produkter från mer än en donationspartner. Det innebär att du inte kan lägga en produkt från en donationspartner i varukorgen om denna redan innehåller en produkt från någon annan donationspartner. Du måste beställa produkter för varje donationspartner separat.


Tänk på att det är en förutsättning för TechSoup Sverige att produkterna levereras till organisationens registrerade epostadress.


7. När du har skickat beställningen visas en orderbekräftelsesida som du kan skriva ut. Du får även två e-postmeddelanden:  

  • Orderbekräftelse 
  • Faktura  

Alla beställningar måste godkännas av respektive donationspartner


Om beställningen inte godkänns, kommer du genast att få ett meddelande och administrationsavgiften betalas tillbaka automatiskt.

Mer information hittar du under FAQ i vänstermenyn.  

Leveranstid

  • Microsoft – upp till 14 dagar från den dag vi registrerade din beställning
  • Övriga produkter och tjänster har också en leveranstid omkring 14 dagar