Så här funkar TechSoup

 

1. Du ansöker om konto på TechSoup.se

Se till att du är behörig inom din organisation för vara beställare och samla in uppgifter om föreningens ekonomiska omsättning, organisationsnummer. Du behöver de här uppgifterna för att få din ansökan godkänd.

När du ansökt om konto skannar du in och skickar via e-post in det senaste påskrivna årsmötesprotokollet. (Har du inte möjlighet att skanna/fota av går det bra att posta.)

Tänk på att du bara kan ange en e-post vid registrering och att det är denna är denna e-postadress vi ser som kontaktperson till TechSoup. Därför är det smart att ta en mer generell e-post som inte är kopplad till en person. Vill du ha vårt nyhetsbrev men är själv inte beställare skriver du upp dig på listan för att få vårt nyhetsbrev.

 

2. Få tillgång till TechSoups erbjudanden

Efter ett par dagar har vi hunnit validera er organisation, det vill säga kika på om ni uppfyller de kriterier som finns för att få donerad programvara. När valideringen är klar skickas e-post till den adress ni valt att använda vid registreringen med inloggningsuppgifter och villkor om ni är godkända.

 

3. Beställ vad du vill ha på techsoup.se

När din organisation är godkänd är det dags att beställa på techsoup.se under fliken ”beställa”. Flera av våra produkter går att få billigare än ordinarie pris, en del med så mycket som upp till 95% rabatt - vilket låter nästan för bra för att vara sant.

För de flesta av våra donationspartners tar det ett par dagar för att beställningen ska gå igenom.

Skulle något problem uppstå med produkten du köpt är främst företaget som står bakom produkten som är bäst lämpad för support och kommunikation eftersom de har djup kunskap om hur dess användning.

Handlar det om svårigheter att ansöka om konto, beställa eller annat som sker innan varan är köpt hör du av dig till oss på TechSoup.