1. Du ansöker om konto på TechSoup.se

Se till att du är behörig inom din organisation för vara beställare och samla in uppgifter om föreningens budget, organisationsnummer etc. Du behöver de här uppgifterna för att få din ansökan godkänd.

Tänk på att du bara kan ange en e-post vid registrering och att det är denna är denna e-postadress vi ser som kontaktperson till TechSoup. Därför är det smart att ta en mer generell e-post som inte är kopplad till en person. 

2. Få tillgång till TechSoups erbjudanden

Efter ett par dagar har vi hunnit validera er organisation, det vill säga kika på om ni uppfyller de kriterier som finns för att få donerad programvara. När valideringen är klar skickas e-post till den adress ni valt att använda vid registreringen.

3. Beställ vad du vill ha på techsoup.se

När din organisation är godkänd är det dags att beställa i vår Produktkatalog. Enklast är att klicka på Företagspartners i vänstermenyn och välja det ni behöver. Svårt att välja? Kontakta oss, vi rådger gärna. 

Flera av våra produkter går att få billigare än ordinarie pris, en del helt gratis och andra mot en administrationsavgift.

Uppmärksamma produkter där det står 'Access to discounted rates', tex Adobe och Zoom. För dessa produkter behöver du även betala ett rabatterat abonnemang til vår företagspartner. För alla andra produkter gäller att det priset du ser hos oss är hela priset. 

För de flesta av våra donationspartners tar det ett par dagar för att beställningen ska gå igenom.

Skulle något problem uppstå med produkten du köpt är främst företaget som står bakom produkten lämpad för support, eftersom de har djup kunskap om produkten.

Handlar det om svårigheter att ansöka om konto, beställa eller annat som sker innan varan är köpt hör du av dig till oss på TechSoup.

Image: